Om foreningen

Vi er et dedikeret fællesskab i Odsherred, der kæmper for at styrke og støtte LGBT+ samfundet i vores lokalområde. “Under Regnbuen, Odsherred” blev grundlagt i oktober 2022 med en mission om at skabe et inkluderende og støttende miljø for alle, uanset alder, baggrund eller livssituation.

Hvad Vi Stræber Efter:

1. Inklusion og Støtte: Vores primære mål er at fremme inklusion og støtte for LGBT+ personer, hvor vi skaber et trygt og åbent fællesskab for alle.

2. Fokus på Børn og Unge: Vi retter særlig opmærksomhed mod børn og unge i LGBT+ samfundet, arbejder for at sikre dem den bedst mulige start på tilværelsen og forbedre deres vilkår.

3. Øge Bevidsthed og Forståelse: Vi stræber efter at øge bevidstheden om LGBT+ samfundet i Odsherred og skabe forståelse for forskellige seksuelle orienteringer og kønsidentiteter.

4. Skabe et Mangfoldigt Samfund: Vi ønsker at gøre Odsherred til et sted, hvor alle føler sig velkomne og accepterede, uanset seksuel orientering eller kønsidentitet.

5. Fællesskab og Netværk: Gennem forskellige aktiviteter og arrangementer arbejder vi på at skabe stærke bånd og et støttende netværk inden for LGBT+ samfundet og dets allierede.

6. Sociale og Kulturelle Aktiviteter: Vi tilbyder et rum for at udtrykke identitet, dele interesser og opbygge meningsfulde forbindelser gennem sociale og kulturelle begivenheder.

Hvad Vi Søger: Vi er altid åbne for nye medlemmer, allierede og samarbejdspartnere, der deler vores vision om et inkluderende og støttende samfund. Uanset om du ønsker at deltage i vores arrangementer, bidrage med idéer eller støtte vores mission på andre måder, er du velkommen hos “Under Regnbuen, Odsherred.”

Vi håber at møde dig, og sammen skabe et miljø, hvor mangfoldighed fejres og styrker vores fælles samfund. Velkommen til vores farverige fællesskab!